Lepší MHD. Díky, Hanko!

Dopravní podnik města Brna naopak funguje velmi dobře. Hanka Stuchlík Kašpaříková a náš hlavní dopravní expert Aleš Stuchlík tak mohli navrhnout úplně nové linky, které DPMB prověřil a zavedl (např. expresní linka E56: Kampus Bohunice–Kr. Pole nádraží–Technologický park).

Po mnoha letech byly vyslyšeny i požadavky městských částí a ve spolupráci s DPMB a KORDIS byly například prodlouženy některé spoje do Bystrce, nebo se zkrátily intervaly. Podpořeny byly také regionální linky, aby lidé jezdící ze zaměstnání ve večerních hodinách nemuseli používat auto (týká se to hlavně Znojemska). Podporovali jsme jednání o znovuzavedení ranního spoje do Vídně.

Město bez aut? Ne!

Navzdory tomu, co je nám podsouváno, nechceme Brno zbavit aut. Chceme jen ve městě srovnat podmínky pro automobilovou a další individuální dopravu – pěší, cyklistickou. Dnes se téměř veškerá dopravní infrastruktura přizpůsobuje autům, a z toho plyne hodně rizik: dýcháme špatný vzduch, ulice jsou nebezpečné pro normální pohyb, je málo parkovacích míst... Auta dopravě v Brně dominují, a z pozice „nejsilnějšího“ si uzurpují právo zabírat prostor pro pěší nebo zeleň. Ze zahraničí ale víme, že každá úprava veřejného prostoru, která vede k pocitu větší bezpečnosti při chůzi nebo jízdě na kole, má velmi příznivý dopad i na plynulost automobilové dopravy. Mnoho lidí, kteří jezdí autem, nechce „přesednout“ do prostředků hromadné dopravy, ale vcelku ochotně přejdou na jiný druh individuální dopravy – ano, i na ta kola. A mezi námi: čím víc lidí bude jezdit na kole, tím víc místa zbude na silnici pro lidi, kteří se bez aut neobejdou.

Přečtěte si více o dopravě.

Kam s nádražím?

Samozřejmě do centra města, kam jinam. Situace kolem nového nádraží v Brně dostala v posledním volebním období ještě trpčí příchuť. Navzdory koaliční dohodě, v níž bylo řečeno, že se radnice bude řídit názorem veřejnosti, se úplně ignorovaly průzkumy veřejného mínění mezi Brňany i cestujícími. Navzdory dopravním odborníkům, kteří prokázali, že odsunuté nádraží znamená celkové zhoršení dopravy (nejen) v Brně, se vedení města rozhodlo prosazovat odsun nádraží. Při posledním hlasování o poloze nádraží se podařilo dostat do usnesení aspoň podmínku, že bude souběžně vybudován vlakový diametr, bez nějž nejde nádraží obsloužit – a přišlo další „navzdory“: ministerstvo dopravy toto rozhodnutí města vůbec nerespektuje. Budeme tedy vyžadovat, aby stát jasně prokázal, která varianta polohy je pro Brno skutečně přínosná a která ho naopak může nezvratně poškodit.

Přečtěte si více o dopravě.

Doprava vyžaduje odborníky

Všeobecně se volá po omezení úřednického aparátu. Jenže skutečně kvalitní dopravní politiku nemůžete dělat bez skutečně kvalitních odborníků. Brno se tedy musí ze všech sil snažit, aby na tak klíčovém odboru, jako je doprava, pracovali špičkoví kvalifikovaní specialisté, kteří se vyznají v moderních dopravních trendech, kteří jsou ochotní se učit a nabírat nové zkušenosti. A tyhle lidi (úředníky) je potřeba dobře zaplatit – jinak zcela pochopitelně dají přednost práci v komerční sféře. Dopravní stavby jsou investice, jejichž užívání dalece překračuje horizont jedné generace. A Brno si zaslouží mnohem víc než budování dopravní struktury pro město osmdesátých let dvacátého století…

Přečtěte si více o dopravě.

Nedostali jste naše noviny?

Stáhněte si je!

Chcu víc.

Přijdte 5. a 6. října k volbám!